Size matters

Από @dimitrios_beis 


 Κάποιες σκόρπιες σκέψεις για τις νέες φρεγάτες.


Γράφω συνειδητά για τις νέες φρεγάτες και όχι για τη νέα φρεγάτα, γιατί πιθανότατα θα καταλήξουμε σε δύο ή τρία εκτοπίσματα, ήτοι σε δύο ή τρεις σχεδιάσεις αντίστοιχα.


Προσπαθώ να παρακολουθήσω όλα αυτά που γράφονται για κελιά, εμβέλειες ραντάρ, οικονομικά δεδομένα και αισθάνομαι δέος απέναντι σε όλα τα παιδιά που ασχολούνται με το ζήτημα για την έρευνα τους και τις λεπτομέρειες που έχουν ξετρυπώσει. Δεν θα σχολιάσω τη διαμάχη Λοχκηντάτσηδες – Μπελαράτσηδες, καθώς θεωρώ ότι όλοι μας έχουμε κοινά κίνητρα. Επίσης, δεν θα σχολιάσω τη διαμάχη της πολιτικής στήριξης. Όσο ήρθαν οι SM2 με τα Kidd, τόσο ήρθε και το γαλλικό αεροπλανοφόρο, αφότου παραγγείλαμε τα Rafale. Για την ώρα, οι μόνοι που ήρθαν και ταμπουρώθηκαν δίπλα μας επί ένα μήνα, ήταν οι καινούργιοι μας φίλοι από τα Εμιράτα, και φέραν και τα παιχνίδια τους μαζί. 


Με αφορμή σημερινά σχόλια για κορβέτες, ήρθαν στο μυαλό μου κάποιες λεπτομέρειες από το πρόσφατο ναυτικό παρελθόν στο Αιγαίο και στον Ατλαντικό, που δεν έχουν να κάνουν με κελιά, βεληνεκή, αλουμίνιο ή ατσάλι, αλλά έχουν να κάνουν με ταχύτητα, μήκος, εκτόπισμα και συμπεριφορά στον καιρό.


Λεπτομέρεια #1: Fletcher vs Gearing: Αρχικά διπλάσια ισχύς πυρός για τα Gearing, και αργότερα μετά τα προγράμματα FRAM και τον ελληνικό εκσυγχρονισμό που τους έδωσε oto melara και harpoon. Παρόλα αυτά, driver’s car λόγω της συμπεριφοράς του στον καιρό παρέμεινε το Fletcher.


Λεπτομέρεια #2: Αντιτορπιλικά κλάσης Sprunce: όταν έπεσαν στη θάλασσα, έπεσαν όλοι να φάνε το USN επειδή το πλοίο ήταν φαινομενικά ελαφρά οπλισμένο για το τεράστιο μέγεθος του. Το μεγάλο μέγεθος όμως εξασφάλισε άνεση στο πλήρωμα και χώρο για μετέπειτα upgrades. Τα σκάφη φορτώθηκαν σε δεύτερο χρόνο με νέα ηλεκτρονικά, θωράκιση, Harpoon, NATO Sea Sparrow και κάποια με Tomahawk ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ.


Λεπτομέρεια #3: Kortenaer vs Hydra Class: Πρόδηλη η επιχειρησιακή υπεροχή της νεώτερης ΦΓ, αλλά τα 20 παραπάνω μέτρα της S της έδιναν δεύτερο ΕΠ, ενδιαιτησεις για 10-15 επιτελείς, παραπάνω καύσιμα και πολύ καλύτερη συμπεριφορά στον χοντρό καιρό.


Λεπτομέρεια #4: Yavuz class vs MEKO TN Track II: Οι Yavuz μάλλον τους βγήκαν μικρές (και ίσως για αυτό τις άφησαν και στην τύχη τους), τις Track II τις επιμήκυναν κι αύξησαν το εκτόπισμα κατά 15%.


Συμπέρασμα Κυριακάτικου βροχερού απογεύματος ερασιτέχνη Υπουργού Άμυνας του Καναπέ: Τελικά, μάλλον size matters. Βλέπω ότι σε επίπεδο ΦΓ γενικής χρήσης, δύσκολα θα παίξουμε κάτω από τους 4.000τ. Με δεδομένο budget, ίσως καλύτερα μεγάλα καράβια και μισογεμάτα, παρά κορβέτες τούμπανο.

Σχόλια

  1. Kαλώς σας βρίσκω,καλή εβδομάδα.
    Όταν μιλάμε για μέγεθος και πόσο μετράει,ένα καλό παράδειγμα για τα ἑλληνικά δεδομένα,είναι και οἱ καναδικές φρεγάτες "Halifax",με οπλισμό,μηχανοστάσια και εξάρτυση ραντάρ πρακτικώς εναλλάξιμα με τα αντίστοιχα των «Ύδρα».
    Μόνο που το εκτόπισμα,στους 4.800 τόννους,είναι περίπου 50% μεγαλύτερο.
    Καθόλου τυχαία,αφού οἱ "Halifax" προορίζονται για Βόρειο Ατλαντικό και Βόρειο Ειρηνικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ολιστική λύση. Η εξόχως προβληματική διαχείριση της υπόθεσης των ναυπηγείων

Πτυχές «ολιστικής λύσης»