Πτυχές «ολιστικής λύσης»

Πτυχές «ολιστικής λύσης»

1)      Ενδιάμεση λύση

Η ανάγκη του ΠΝ για άμεση ενίσχυση σε πλοία δεν είναι τωρινή. Είναι μια ιστορία ατελέσφορη δυστυχώς μέχρι τώρα που η αρχή της ανάγεται τουλάχιστον 20 έτη πίσω. Με αμέτρητα επεισόδια, όπως τα kidd, τα Ticonderoga, τα Arleigh Burke, τα Adelaide, το leasing  των FREMM και αρκετά άλλα.

Με την ουσιαστικά επανεκκίνηση του προγράμματος απόκτησης νέων φρεγατών, μετά το ναυάγιο της υπόθεσης FDI,  η απόκτηση πλοίων μέχρι την έλευση των νέων φρεγατών εντάσσεται σε ένα ενιαίο πλαίσιο που κάποιοι αποκαλούν «ολιστική λύση»

Νέες φρεγάτες και εκσυγχρονισμός των κλάση «Ύδρα» από τον ίδιο ανάδοχο, σε ναυπηγεία άμεσα ή έμμεσα διασυνδεδεμένα με τον ανάδοχο ή την χώρα του αναδόχου.  Ταυτόχρονα και απόδοση πλοίων ενδιάμεσης λύσης  από την χώρα του αναδόχου.

Το προβαλλόμενο επιχείρημα για την ομαδοποίηση των απαιτήσεων όσον αφορά νέες φρεγάτες και εκσυγχρονισμό παλαιών είναι αυτό της οικονομίας κλίμακας και της ομοιοτυπίας.

Και όσον αφορά την ενδιάμεση λύση που είναι και το θέμα του νήματος, το επιχείρημα είναι προφανώς η άσκηση πίεσης , τόσο μέσο του οικονομικού μεγέθους ενός προγράμματος συνολικού ύψους περί τα 5 δις ευρώ, αλλά και των οικονομικών / επιχειρηματικών δεσμών που κάποιοι θεωρούν ότι αναπτύσσονται μέσω της απόκτησης των ναυπηγείων.

Σε απλά ελληνικά. Η ενδιάμεση λύση εντάσσεται το ευρύτερο πλαίσιο της «ολιστικής» για να έρθουν είτε πλοία καλύτερα από τα διατιθέμενα είτε γρηγορότερα  από τους ορισμένους χρόνους διαθεσιμότητας των πλοίων.

Σε σχέση με τους Αμερικανούς:

1)Οι αρχικές πληροφορίες  με επικοινωνιακό καταιγισμό , τοποθετούν στο κομμάτι του οικοδομήματος της «ολιστικής λύσης»  που αποκαλούμε ενδιάμεση, 2 αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke.

Η απαίτηση είναι συμβατή με το πνεύμα  της ομαδοποίησης των απαιτήσεων . Καλύτερα πλοία από τα ήδη διατιθέμενα. Είναι όμως και ανεδαφική με όρους τόσο γεωπολιτικών ισορροπιών  (οι οποίες δεν έχουν καταλήξει σε σημείο ισορροπίας) όσο και αναγκών και προγραμματισμού του USN.

Το κομμάτι του οικοδομήματος παραμένει στην θέση του για λίγο και αποσύρεται.

 

2)Στην θέση των 2 Arleigh  Burke τοποθετείται 1. Παρόλο που το τμήμα του οικοδομήματος απομειώνεται στο μισό , κάποιοι θεωρούν το οικοδόμημα άθικτο και τέλειο όπως πριν. Είναι όμως τόσο εκτός πραγματικότητας  έστω και τα περί ενός ΑΒ που και αυτό το κομμάτι του οικοδομήματος αποσύρεται εν ριπή οφθαλμού.

 3)Στην θέση των AB έρχονται να τοποθετηθούν 2 καταδρομικά κλάσης Ticonderoga. Kάποιοι παρά της διαδοχικές αλλάγες του πλαισίου εξακολουθούν να θεωρούν το οικοδόμημα άθικτο και τέλειο όπως και πρίν . Είτε 2 AB, είτε 1, είτε 2 Ticonderoga η ροπή κάποιων να μην αμφισβητήσουν το πλαίσιο είναι εμφανής.

 Είναι λοιπόν το πλαίσιο ίδιο με το αρχικό? Είναι τα Ticonderoga συμβατά με το πνεύμα της ομαδοποίησης όσον αφορά την ενδιάμεση λύση?

 Μονολεκτικά. ΟΧΙ

 (και αναλυτικά)

 Γιατί δεν είναι καλύτερα από τα πλοία που γνωρίζουμε ότι είναι  ή θα είναι ήδη διαθέσιμα από της ΗΠΑ.

 Γιατί ο προγραμματισμός για απόσυρση των πλοίων για το FY2022 δεν είναι φετινός με την προ ημερών κατάθεση του σχεδίου για την μελλοντική δομή των επόμενων 30 ετών από το USN. Είναι περυσινός με την κατάθεση ακριβώς ίδιου πλάνου από το USN το 2019.

 Γιατί o προγραμματισμός ήδη από πέρυσι είναι κάποια από τα 11 αποσυρθέντα πλοία της κλάσης να διατεθούν σε συμμάχους.

 Γιατί πλοία της κλάσης θα αποκτήσουν και άλλες συμμαχικές χώρες, χωρίς να χρειαστούν να προικοδοτήσουν  την απόκτηση με 4+ δις ενός κύριου προγράμματος που κατάντησε στα μυαλά κάποιων να αντιμετωπίζεται σαν συμπληρωματικό της ενδιάμεσης λύσης.

 Γιατί ο χρόνος που οι ΗΠΑ θεωρούν ως ικανοποιητικό για να προχωρήσουν αποδοτικά και γρήγορα αιτήματα HOT  TRANSFER  είναι τουλάχιστον οι 18 μήνες πριν την ημερομηνία απόσυρσης οπλικών συστημάτων

 Γιατί το ΠΝ αν ήθελε καταδρομικά κλάσης Ticonderoga , θα μπορούσε να αποστείλει αίτημα από πέρυσι. Και αν πέρυσι ήταν απασχολημένο με τις FDI θα μπορούσε να στείλει φέτος από τον Ιούλιο και μετά που η υπόθεση των FDI ναυάγησε.

 Συμπερασματικά και όσον αφορά το κομμάτι της «ολιστικής λύσης» που ονομάζουμε ενδιάμεση.

 Το κομμάτι ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτο με την υπόθεση των 2 και μετά του ενός Arleigh Burke. Στο ανύπαρκτο κομμάτι ήρθε να προστεθεί αυτό των Ticonderoga. Γνωστό , υπαρκτό και διαθέσιμο από πέρυσι. Που μέχρι σήμερα το αρμόδιο ΠΝ δεν έχει ζητήσει.

 Όσοι λοιπόν βλέπουν το σχεδιασμένο για βολικό προς του Αμερικάνους  πλαίσιο άθικτό , ενώ αυτό έχει αλλαχθεί δύο φορές  και μετά τρίτη με υλικά από το ήδη διατιθέμενο στοκ είναι είτε καθοδηγούμενοι είτε αφελείς.

 Όσοι συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν το κύριο πρόγραμμα ως συμπληρωματικό της ενδιάμεσης λύσης , είτε αυτή είναι 2 ή 1 ΑΒ, είτε 2 Ticonderoga είναι παραπάνω καθοδηγούμενοι ή αφελείς.

 Όσοι παραμένουν γοητευμένοι από την μεγαλοφυΐα της ολιστικής λύσης ,  και ειδικότερα στο τμήμα της ενδιάμεσης, σε σημείο παρεξηγήσεως ή αρνήσεως της κριτικής  έχουν την κατανόηση και την αγάπη μου.

 Αρκεί να μην κατέχουν θέση ευθύνης για το πρόγραμμα των νέων φρεγατών.


Σχόλια

  1. η προσπαθεια αποκτησης ΑΒ με το κολπο της ενδιαμεσηςλυσης και την πιεση της αγορας φρεγατων εχει μεγαλη λογικη γιατι ειναι πλοια που ουτε χαριζονται ουτε αποδεσμευονται ευκολα.
    γενικα ομως το θεμα νεας φρεγατας και ενδιαμεσης πρεπει να διαχωριστει πληρως και να βγει ξεχωριστο κονδυλι για τη δευτερη.
    χασαμε τις adelaide ,ας μην χασουμε αλλες ευκαιριες απο ολλανδια ή απο βρετανια επειδη θα παρουμε πχ αμερικανικες ή γαλλικες φρεγατες.
    μπορουμε να διεκδικησουμε αντισταθμιστικα για τις νεες φρεγατες σε πλοια αλλων κατηγοριων πχ ναρκαλιευτικα, αμφιβιων επιχειρησεων, ΠΓΥ, περιπολικα κλπ
    ακομη και οι lcs και οι lafayette καλοδεχουμεενς ειναι αλλα οχι ως ενδιαμεσης λυσης παρα μονο ως συμπληρωματικες στην περιπολια αντικαθιστωντας Κ/Φ.
    οι ενδαιμεσης λσυης φρεγατες πρεπει ανε ιανι κανονιεκς φρεγατες που αθ αντικαθιστουν τις ΜΕΚΟ οσοσ θα ειναισ την αναβαθμιση και μετα θα επιτρεψουν τον παροπλισμο αντιστοιχων S.
    τα TICO θα ηταν μια εντυπωσιακη προσθηκη αν ερχονταν συντομα , τουμπανιασμενα και με πληρη δυναοτητα οικονομετχνικης τους υποστηριξης.
    θελουεμ game changer αλλα οχι πανακριβα βαριδια με απαιτηση αναπαλαιωσης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μιλώντας ποδoσφαιρικά

Ολιστική λύση. Η εξόχως προβληματική διαχείριση της υπόθεσης των ναυπηγείων