Αναρτήσεις

Ολιστική λύση. Η εξόχως προβληματική διαχείριση της υπόθεσης των ναυπηγείων

 Μια συνοπτική κατά το δυνατόν κριτική στο πιο προβληματικό τμήμα της ολιστικής λύσης. Αυτό των ναυπηγείων. Μεταξύ των άλλων χαριτωμένων που το πλαίσιο της ολιστικής λύσης επέβαλε σαν τρόπο λειτουργίας και σκέψης ήταν και αυτό της εγχώριας ναυπήγησης αριθμού πλοίων από την επιλαχούσα πρόταση του προγράμματος των νέων φρεγατών. Καθώς και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών κλάσης Ύδρα σε εγχώρια ναυπηγεία. Η απαίτηση του πλαισίου θα φάνταζε φυσιολογική σε κάθε περίπτωση. Εκτός βεβαίως της Ελληνικής. Όπου η απαίτηση εμφανίζεται σε μια στιγμή όπου ουσιαστικά δεν υπάρχει κανένα εκ των τριών υπαρχόντων ναυπηγείων,της χώρας, ικανό να να αναλάβει το έργο. Η απαίτηση παρόλο που από μόνη της είναι προβληματική συνοδεύεται και από άλλες. Τα ναυπηγεία που θα αναλάβουν το έργο θα πρέπει να είναι άμεσα ή έμμεσα διασυνδεδεμένα με την χώρα προέλευσης του νέου τύπου φρεγατών. Το παραπάνω ασφυκτικό πλαίσιο τονίζεται και υποστηρίζεται με πλήθος σχετικών δηλώσεων κυβερνητικών παραγόντων και σωρεία σχετικών δη

Πτυχές «ολιστικής λύσης»

Πτυχές «ολιστικής λύσης» 1)       Ενδιάμεση λύση Η ανάγκη του ΠΝ για άμεση ενίσχυση σε πλοία δεν είναι τωρινή. Είναι μια ιστορία ατελέσφορη δυστυχώς μέχρι τώρα που η αρχή της ανάγεται τουλάχιστον 20 έτη πίσω. Με αμέτρητα επεισόδια, όπως τα kidd , τα Ticonderoga , τα Arleigh Burke , τα Adelaide , το leasing   των FREMM και αρκετά άλλα. Με την ουσιαστικά επανεκκίνηση του προγράμματος απόκτησης νέων φρεγατών, μετά το ναυάγιο της υπόθεσης FDI ,   η απόκτηση πλοίων μέχρι την έλευση των νέων φρεγατών εντάσσεται σε ένα ενιαίο πλαίσιο που κάποιοι αποκαλούν «ολιστική λύση» Νέες φρεγάτες και εκσυγχρονισμός των κλάση «Ύδρα» από τον ίδιο ανάδοχο, σε ναυπηγεία άμεσα ή έμμεσα διασυνδεδεμένα με τον ανάδοχο ή την χώρα του αναδόχου.   Ταυτόχρονα και απόδοση πλοίων ενδιάμεσης λύσης   από την χώρα του αναδόχου. Το προβαλλόμενο επιχείρημα για την ομαδοποίηση των απαιτήσεων όσον αφορά νέες φρεγάτες και εκσυγχρονισμό παλαιών είναι αυτό της οικονομίας κλίμακας και της ομοιοτυπίας. Και όσον αφο

Size matters

Από @dimitrios_beis   Κάποιες σκόρπιες σκέψεις για τις νέες φρεγάτες. Γράφω συνειδητά για τις νέες φρεγάτες και όχι για τη νέα φρεγάτα, γιατί πιθανότατα θα καταλήξουμε σε δύο ή τρία εκτοπίσματα, ήτοι σε δύο ή τρεις σχεδιάσεις αντίστοιχα. Προσπαθώ να παρακολουθήσω όλα αυτά που γράφονται για κελιά, εμβέλειες ραντάρ, οικονομικά δεδομένα και αισθάνομαι δέος απέναντι σε όλα τα παιδιά που ασχολούνται με το ζήτημα για την έρευνα τους και τις λεπτομέρειες που έχουν ξετρυπώσει. Δεν θα σχολιάσω τη διαμάχη Λοχκηντάτσηδες – Μπελαράτσηδες, καθώς θεωρώ ότι όλοι μας έχουμε κοινά κίνητρα. Επίσης, δεν θα σχολιάσω τη διαμάχη της πολιτικής στήριξης. Όσο ήρθαν οι SM2 με τα Kidd, τόσο ήρθε και το γαλλικό αεροπλανοφόρο, αφότου παραγγείλαμε τα Rafale. Για την ώρα, οι μόνοι που ήρθαν και ταμπουρώθηκαν δίπλα μας επί ένα μήνα, ήταν οι καινούργιοι μας φίλοι από τα Εμιράτα, και φέραν και τα παιχνίδια τους μαζί.  Με αφορμή σημερινά σχόλια για κορβέτες, ήρθαν στο μυαλό μου κάποιες λεπτομέρειες από το πρόσφατο ναυτι

Μιλώντας ποδoσφαιρικά

Το τμήμα ποδοσφαίρου του αγαπημένου σας συλλόγου είναι στο όριο του υποβιβασμού.Δεν υπήρξε ποτέ το ευνοημένο τμήμα του συλλόγου. Τα τελευταια 60 χρόνια έχει αγοράσει μετρημένους 5-6 νέους παίκτες με τους υπόλοιπους παλαίμαχους που αποσύρθηκαν από τις πρώην ομάδες τους.Τα τελυταία 20 χρόνια δεν έχει πάρει παίκτη ούτε καινούργιο ούτε δανεικό. Τα μισά 10 απο αυτά ο σύλλογος ήταν στα όρια της χρεοκοπίας και τα άλλα μισα 10 προπονητές,μανατζερ και προεδροι διαπραγματέυονταν να φέρουν κανα παίκτη ανεπιτυχώς. Ο σύλλογος είναι ο πιο ιστορικος του κόσμου. Το τμήμα επίσης. Με μονομαχίες θρυλικές και ορόσημα στην ιστορία του παγκόσμιου ποδοσφαίρου. Ξεμείναν να φοράν την ιερή φανέλα τα παίδια της οικογένειας Μεκόπουλου και αυτά των Εσίδη. Παλαίμαχοι ,χωρίς ανάσες, να ματώνουν στο γήπεδο, τιμημένα τοτέμ του συλλόγου. Έναντι λοιπόν της καταστάσεως και επειδή το άμπαλο σωματείο της γειτονικής πόλης έχει ξετσουτσουνιάσει και απειλεί, και επειδή είμαστε και στο όριο του υποβιβασμού ο πρόεδρος αναγγέλει

Μέλλον ναυτικών επιχειρήσεων και διαμόρφωση κύριων μονάδων στο περιβάλλον Αιγαίου και Αν. Μεσογείου

Μέρος Α'. Επιχειρήσεις Επιφανείας Σε σειρά άρθρων θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε το μέλλον των ναυτικών επιχειρήσεων κύριων μονάδων στο περιβάλλον Αιγαίου και Αν. Μεσογείου.  Η ανάλυση η εστιάζει σε μια ιδανική μορφή του μέλλοντος αυτού, και εκ των πραγμάτων εμπεριέχει στοιχεία αβεβαιότητας, όπως πχ  η μορφή και οι δυνατότητες των μονάδων επιφάνειας στο μέλλον.  Η ανάλυση λοιπόν θα βασιστεί σε συγκεκριμένες σταθερές  όπως η διαμόρφωση του πεδίου επιχειρήσεων σε Αιγαίο και Αν. Μεσόγειο, και στον περιορισμό της αβεβαιότητας των μελλοντικών τεχνολογιών, εστιάζοντας στην εξέλιξη ήδη υπαρχουσών ή στην ωρίμανση ήδη αναδυόμενων.  Τα δυνητικά πεδία επιχειρήσεων είναι γνωστά σε όλους. Από την μία το κατακερματισμένο πεδίο του Αιγαίου με εκατοντάδες νήσους και μικρονησίδες  και από την άλλη το αχανές ενιαίο πεδίο της Αν. Μεσογείου.  Και στα δύο πεδία κλειδί των μελλοντικών επιχειρήσεων είναι η πληροφορία. Τα ραντάρ επιφάνειας, η/ο συστήματα, esm  παρά την τεχνολογική εξέλιξη αντιμετωπίζουν έ

Μια κούπα και ένα phalanx

 10 Σεπτέμβρη. 09.00.  Στη γέφυρα της φρεγάτας "Σφενδόνη" ο κυβερνήτης φέρνει την κούπα του καφέ στο στόμα του. Μια συνηθισμένη γουλιά καφέ σε μια ασυνήθιστη κούπα. Αυτό το ξεθωριασμένο  F 451 τον κυνηγούσε καιρό τώρα και από την καλή και από την ανάποδη. Μήνες στην θάλασσα, μακριά από σπίτι και οικογένεια, αλλά και στην στεριά ατελείωτο διάβασμα για το νέο σκάφος. Και η ξεθωριασμένη κούπα εκεί δίπλα. Μια κούπα, σιωπηλά χαμόγελα από φίλους και συναδέλφους, μια "τιμητική" μετάθεση για τη "Σφενδόνη".  Τιμητική... Ο πρώτος κυβερνήτης μια νέας ενδιάμεσης κλάσης. Υπεύθυνος για τον πυρήνα των στελεχών που θα μάθουν τα πλοία. Και θα διδάξουν τους επόμενους. Αυτά ήταν τα προνόμια του. Και να διαλέξεις να πάρεις μαζί σου ούτε τους μίσους. Σαν να επιλέγεις κομμάτια από την καρδιά σου, κύτταρα από τα μυαλό και δάκτυλα από τα χέρια για να κρατήσεις. Είδε πολλά αυτούς τους μήνες. Ανθρώποι να λυσσάν να ανέβουν στο πλοίο, καιροί, esm να ανάβουν, διαταγές  και ξανά μανά.