Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Δεκέμβριος, 2020

Ολιστική λύση. Η εξόχως προβληματική διαχείριση της υπόθεσης των ναυπηγείων

 Μια συνοπτική κατά το δυνατόν κριτική στο πιο προβληματικό τμήμα της ολιστικής λύσης. Αυτό των ναυπηγείων. Μεταξύ των άλλων χαριτωμένων που το πλαίσιο της ολιστικής λύσης επέβαλε σαν τρόπο λειτουργίας και σκέψης ήταν και αυτό της εγχώριας ναυπήγησης αριθμού πλοίων από την επιλαχούσα πρόταση του προγράμματος των νέων φρεγατών. Καθώς και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών κλάσης Ύδρα σε εγχώρια ναυπηγεία. Η απαίτηση του πλαισίου θα φάνταζε φυσιολογική σε κάθε περίπτωση. Εκτός βεβαίως της Ελληνικής. Όπου η απαίτηση εμφανίζεται σε μια στιγμή όπου ουσιαστικά δεν υπάρχει κανένα εκ των τριών υπαρχόντων ναυπηγείων,της χώρας, ικανό να να αναλάβει το έργο. Η απαίτηση παρόλο που από μόνη της είναι προβληματική συνοδεύεται και από άλλες. Τα ναυπηγεία που θα αναλάβουν το έργο θα πρέπει να είναι άμεσα ή έμμεσα διασυνδεδεμένα με την χώρα προέλευσης του νέου τύπου φρεγατών. Το παραπάνω ασφυκτικό πλαίσιο τονίζεται και υποστηρίζεται με πλήθος σχετικών δηλώσεων κυβερνητικών παραγόντων και σωρεία σχετικών δη

Πτυχές «ολιστικής λύσης»

Πτυχές «ολιστικής λύσης» 1)       Ενδιάμεση λύση Η ανάγκη του ΠΝ για άμεση ενίσχυση σε πλοία δεν είναι τωρινή. Είναι μια ιστορία ατελέσφορη δυστυχώς μέχρι τώρα που η αρχή της ανάγεται τουλάχιστον 20 έτη πίσω. Με αμέτρητα επεισόδια, όπως τα kidd , τα Ticonderoga , τα Arleigh Burke , τα Adelaide , το leasing   των FREMM και αρκετά άλλα. Με την ουσιαστικά επανεκκίνηση του προγράμματος απόκτησης νέων φρεγατών, μετά το ναυάγιο της υπόθεσης FDI ,   η απόκτηση πλοίων μέχρι την έλευση των νέων φρεγατών εντάσσεται σε ένα ενιαίο πλαίσιο που κάποιοι αποκαλούν «ολιστική λύση» Νέες φρεγάτες και εκσυγχρονισμός των κλάση «Ύδρα» από τον ίδιο ανάδοχο, σε ναυπηγεία άμεσα ή έμμεσα διασυνδεδεμένα με τον ανάδοχο ή την χώρα του αναδόχου.   Ταυτόχρονα και απόδοση πλοίων ενδιάμεσης λύσης   από την χώρα του αναδόχου. Το προβαλλόμενο επιχείρημα για την ομαδοποίηση των απαιτήσεων όσον αφορά νέες φρεγάτες και εκσυγχρονισμό παλαιών είναι αυτό της οικονομίας κλίμακας και της ομοιοτυπίας. Και όσον αφο

Size matters

Από @dimitrios_beis   Κάποιες σκόρπιες σκέψεις για τις νέες φρεγάτες. Γράφω συνειδητά για τις νέες φρεγάτες και όχι για τη νέα φρεγάτα, γιατί πιθανότατα θα καταλήξουμε σε δύο ή τρία εκτοπίσματα, ήτοι σε δύο ή τρεις σχεδιάσεις αντίστοιχα. Προσπαθώ να παρακολουθήσω όλα αυτά που γράφονται για κελιά, εμβέλειες ραντάρ, οικονομικά δεδομένα και αισθάνομαι δέος απέναντι σε όλα τα παιδιά που ασχολούνται με το ζήτημα για την έρευνα τους και τις λεπτομέρειες που έχουν ξετρυπώσει. Δεν θα σχολιάσω τη διαμάχη Λοχκηντάτσηδες – Μπελαράτσηδες, καθώς θεωρώ ότι όλοι μας έχουμε κοινά κίνητρα. Επίσης, δεν θα σχολιάσω τη διαμάχη της πολιτικής στήριξης. Όσο ήρθαν οι SM2 με τα Kidd, τόσο ήρθε και το γαλλικό αεροπλανοφόρο, αφότου παραγγείλαμε τα Rafale. Για την ώρα, οι μόνοι που ήρθαν και ταμπουρώθηκαν δίπλα μας επί ένα μήνα, ήταν οι καινούργιοι μας φίλοι από τα Εμιράτα, και φέραν και τα παιχνίδια τους μαζί.  Με αφορμή σημερινά σχόλια για κορβέτες, ήρθαν στο μυαλό μου κάποιες λεπτομέρειες από το πρόσφατο ναυτι