Μια κούπα και ένα phalanx

 10 Σεπτέμβρη. 09.00. 

Στη γέφυρα της φρεγάτας "Σφενδόνη" ο κυβερνήτης φέρνει την κούπα του καφέ στο στόμα του. Μια συνηθισμένη γουλιά καφέ σε μια ασυνήθιστη κούπα. Αυτό το ξεθωριασμένο  F 451 τον κυνηγούσε καιρό τώρα και από την καλή και από την ανάποδη. Μήνες στην θάλασσα, μακριά από σπίτι και οικογένεια, αλλά και στην στεριά ατελείωτο διάβασμα για το νέο σκάφος. Και η ξεθωριασμένη κούπα εκεί δίπλα. Μια κούπα, σιωπηλά χαμόγελα από φίλους και συναδέλφους, μια "τιμητική" μετάθεση για τη "Σφενδόνη".

 Τιμητική...

Ο πρώτος κυβερνήτης μια νέας ενδιάμεσης κλάσης. Υπεύθυνος για τον πυρήνα των στελεχών που θα μάθουν τα πλοία. Και θα διδάξουν τους επόμενους. Αυτά ήταν τα προνόμια του. Και να διαλέξεις να πάρεις μαζί σου ούτε τους μίσους. Σαν να επιλέγεις κομμάτια από την καρδιά σου, κύτταρα από τα μυαλό και δάκτυλα από τα χέρια για να κρατήσεις.

Είδε πολλά αυτούς τους μήνες. Ανθρώποι να λυσσάν να ανέβουν στο πλοίο, καιροί, esm να ανάβουν, διαταγές  και ξανά μανά. Είδε και λαμαρίνες να λυγάν μια φορά και τα όπλα έτοιμα να μπουμπουνήσουν από μόνα τους. Είδε και τους δικούς του να κάνουν φίλο και φτερό το πλοίο, να λιώνουν πάνω από manual, συστήματα και οθόνες. Μπήκαν σε σπίτι νοικιάρικο και το κάναν πατρικό τους.

Η τελευταία διαταγή ήταν όμως ασυνήθιστη. Emcon, μετάβαση και παραμονή  σε σημείο αγκίστρωσης και παύση Emcon στις 11/9 04.00. "Λες να 'ρθε η ώρα?". Το πλοίο είναι "Σφενδόνη" όνομα και πράγμα. Με κλειστά ραντάρ και μηδενικές εκπομπές και 40 κόμβους έφτασε σε χρόνο μηδέν στο προβλεπόμενο σημείο.

"Κλειστά όλα. Μόνο οπτικά και esm ανοικτά, το Καρπάθιο έξω από τον κόλπο 5αρι, μέτρια ορατότητα, ο καφές χλιαρός  και νέες οδηγίες αύριο αξημέρωτα. Τι μπορεί να πάει στραβά? Ότι είναι να 'ρθει να ρθει"

09.07

 Στην αίθουσα cms του πλοίου σημαίνει συναγερμός." Laser αποστασιομέτρησης. Διόπτευση 26,3° ανύψωση 72,4°". Στη "Σφενδόνη" έχει εγκατασταθεί δοκιμαστικά LWR ελληνικής κατασκευής. Το σύστημα στις μέχρι τώρα δοκιμές έχει αποδειχθεί εξαιρετικά ακριβές και αξιόπιστο. Αλλά δεν έχει διασυνδεθεί στο cms. Ελάχιστα δευτερόλεπτα αργότερα στην γέφυρα του πλοίου ο Κυβερνήτης  διατάσσει." Θέσεις μάχης. Γενικός συναγερμός"

Το σύστημα υπέρυθρης/οπτικής επιτήρησης έχει ήδη στρέψει στην κατεύθυνση της απειλής και σκανάρει τον ουρανό. Ζευγάρια ματιά πάνω από τις  οθόνη του Η/Ο σε cms και γέφυρα κοιτούν από άκρη σε άκρη της εικόνας προσπαθώντας να διακρίνουν κάτι ή το τετραγωνάκι του auto tracking να εμφανισθεί.

Πριν ο κυβερνήτης ρίξει τα μάτια του στην οθόνη ή εκείνη την στιγμή ή κλάσματα μετά, ποιος ξέρει, μηχανικά δίνει διαταγή. "Ταχεία απαγκίστρωση ΝΔ και πρόσω ολοταχώς"

"Το μπουρδέλο είναι από πάνω μας. Εκτός ορίων ανύψωσης ραντάρ έστω και αν το ανοίξω. Ο καιρός είναι κακός και το dorna προβληματικής απόδοσης. Μας βλέπει και δεν το βλέπουμε."

Σκυφτός μπροστά από την οθόνη του Η/Ο, ανασηκώνει το βλέμμα και με σταθερή φωνή δίνει εντολή στο cms. "Phalanx. Manual". 

Δίνει εντολή ώστε το πλοίο να ακολουθήσει τέτοια πορεία ώστε να φέρει τον τομέα της απειλής στην πρύμνη. 

Στα πλαίσια της εξοικονόμησης πόρων τα πλοία της ενδιάμεσης λύσης εξοπλίστηκαν με phalanx. Τα αρχικά ram μαζί εθνικά συστήματα ΗΠΑ κρίσιμα για την εθνική τους ασφάλεια αποψιλώθηκαν από τα πλοία.

Στο cms ο χειριστής της κονσόλας του phalanx στο άκουσμα των δύο λέξεων από τον κυβερνήτη του τινάζεται σαν να έφαγε κλωτσιά. Σε διαμόρφωση auto το σύστημα διασυνδεδεμένο με το  cms, με το cms να μην έχει καταχωρημένη απειλή παραμένει ανενεργό!!!

 Manual και στρέφει το σύστημα σε ανύψωση 73° στην κατεύθυνση της απειλής. Στην κορυφή του"  R2D2“ το ραντάρ έρευνας ku band μετά από λίγα δευτερόλεπτα εντοπίζει τον στόχο.

"Στόχος διόπτευση 26,1 ανύψωση 73,2, απόσταση 6250 μέτρα". Ελάχιστες στιγμές μετά σαν αντίλαλος ο διπλανός χειριστής αναφέρει ένδειξη κατάδειξης laser από την ίδια κατεύθυνση.

Στην γέφυρα ο κυβερνήτης έχει πλέον μπροστά του την εικόνα της κατάστασης από το cms. Το uas είναι στην πρύμνη του σε ανύψωση 73°, στα όρια του φακέλου εμπλοκής του mk57  σε οριακή ανύψωση όπλων και αισθητήρων. Έχει όμως το χρονικό περιθώριο για εμπλέξει τον στόχο. Διατάσσει μείωση ταχύτητας στου 30 κόμβους και στροφή αριστερά 40°.

Το mk57 στρέφει ταυτόχρονα με το πλοίο. Με δεδομένα από το ραντάρ ερεύνης του phalanx το cms παρέχει στοιχεία βολής. Με ταχύβολία 220  shells/min όταν το τελευταίο από τα βλήματα της ριπής των 18 εγκαταλείπει την κάννη, το πρώτο με ταχύτητα κάτι παραπάνω από 1000  m/sec σχεδόν φτάνει το στόχο.

Ο χειριστές διαδοχικά αναφέρουν κατάρριψη στόχου, παύση καταύγασης laser και εισερχόμενο βλήμα στα 3000 μέτρα. Χωρίς καταύγαση από το uas πάει για την θάλασσα σε μεγάλη απόσταση από την πρύμνη του πλοίου.

Ο χειριστής του phalanx επιλέγει το στόχο και παρόλο που πάει για το νερό το γνώριμο μπρρρτ του γκατλινκ ακούγεται.

Ο κυβερνήτης ξαφνιασμένος επικοινωνεί με τον χειριστή. "Τι έγινε ρε Νίκο?"

"Σκοποβολή κυβερνήτα" 

"Το πέτυχες? "

"Ναι“

“Καλώς"

Πιάνει την ξεθωριασμένη κούπα. Πριν την φέρει στο στόμα δίνει μια τελευταία διαταγή. 

"Πρόσω ολοταχώς. Πορεία για εναλλακτική θέση αγκίστρωσης. Παύση Emcon.Επικοινωνία με αρχηγείο για ενημέρωση"

Πίνει μια γουλιά κρύου καφέ." Τι άλλο να χρειαστεί ένας κυβερνήτης.

 Την κούπα του, το πλήρωμα του και ένα phalanx. Όλα  από το 451“

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πτυχές «ολιστικής λύσης»

Μιλώντας ποδoσφαιρικά

Ολιστική λύση. Η εξόχως προβληματική διαχείριση της υπόθεσης των ναυπηγείων